domingo, 29 de noviembre de 2015

Comunicacions del V Congrés Internacional de Bioètica

A la seva cinquena edició, el Congrés Internacional de Bioètica es va proposar estimular una reflexió interdisciplinar entorn la salut mental. Es va fer una crida a la presentació de comunicacions sobre aquest assumpte. El present llibre recull aquelles que foren seleccionades i presentades durant els dies del congrés distribuïdes en tres meses que responien a tres perspectives diferents: la perspectiva filosòfica, l’organitzativa i l’assistencial.
2Editat el novembre de 2015 per Aporia i l’Institut docecent-recerca Sant Pere Claver.

http://aporia.cat/

miércoles, 11 de noviembre de 2015

LA HISTORIA CLÍNICA EN SALUD MENTAL


LA HISTORIA CLÍNICA EN SALUD MENTAL
Sergio Ramos Pozón
Acta Bioethica 2015; 21 (2): 259-268
http://www.revistas.uchile.cl/index.php/AB

Resumen: En este artículo analizamos algunas cuestiones de la historia clínica cuando se enfoca al ámbito de la salud mental. En primer lugar, definimos qué es, qué contenido ha de tener y cómo estructurarla. En segundo término, exponemos algunos principios deontológicos, unos principios éticos y unas virtudes éticas para guiar la elaboración de la HC y el manejo de su información. En tercero, se examina a quién pertenece y quién puede acceder a la información. Por último, se exponen datos empíricos sobre la opinión de los pacientes y los profesionales sobre los registros médicos.

domingo, 8 de noviembre de 2015

Ètica i neurociència - Bernabé Robles

A mesura que avança el coneixement sobre com funciona el nostre cervell ens trobem amb problemes i dilemes que demanen un diàleg obert sobre els supòsits de les ciències, de l’ètica, així com també de la pràctica científica

http://www.barcelonapensa.cat/Festival_de_Filosofia